• 1402/07/18 - 07:30
  • - تعداد بازدید : 397
  • - تعداد بازدیدکننده: 342
  • زمان مطالعه : 13 دقیقه

ثبت نام الکترونیکی پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 1402 دانشگاه علوم پزشکی فسا / فرمها و مدارک مورد نیاز

با عرض تبریک به مناسبت موفقیت شما در آزمون سراسری، جهت ثبت نام از روز سه شنبه مورخ 18مهرماه 1402 ساعت 8 صبح تا روز چهارشنبه 19 مهرماه 1402 ساعت 14 به وبسایت sama.fums.ac.ir مراجعه نموده و مرحله غیرحضوری ثبت نام خود را انجام دهید.

 مدیریت امور آموزشی

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 1402

با عرض سلام و تبریک به مناسبت موفقیت شما در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، نحوه اقدام، زمان و مدارک لازم جهت ثبت نام به شرح زیر اعلام می گردد:

توجه۱ : ثبت نام به صورت الکترونیک و حضوری می باشد.

توجه۲: پس از انجام مراحل ثبت نام الکترونیک و در صورت تأیید ثبت نام توسط کارشناسان، به امور آموزشی دانشکده محل تحصیل خود معرفی خواهید شد.

توجه۳: مسئولیت صحت کلیه اطلاعات ارسال شده از طریق ثبت نام الکترونیک به عهده شخص دانشجو است. در صورت ارسال اطلاعات و مدارک و مستندات غیر واقعی، ثبت نام شما در هر مرحله از تحصیل کان لم یکن گردیده و دانشگاه علوم پزشکی فسا مسئولیتی در این موارد ندارد.

توجه۴: جهت انجام ثبت نام از روز سه شنبه  مورخ 1402/07/18 ساعت 8 تا روز چهارشنبه 1402/07/19 ساعت 14 به وبسایت sama.fums.ac.ir مراجعه نموده و مرحله غیرحضوری ثبت نام خود را انجام دهید.

توجه فرمایید که عدم اقدام در موعد اعلام شده برای ثبت نام به طریقی که در این اطلاعیه مشخص گردیده به منزله انصراف از تحصیل قلمداد می گردد. پذیرفته شدگان محترم می بایست پس از ثبت نام غیرحضوری جهت تحویل اصل مدارک ثبت نام و تشکیل پرونده آموزشی، طبق برنامه زمان بندی زیر به اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه مراجعه نمایند.

زمان بندی تحویل مدارک ثبت نام

زمان

رشته

1402/07/22

پزشکی روزانه_ پزشکی ظرفیت مازاد (شهریه پرداز)

1402/07/23

فوریت های پزشکی _  پزشکی متعهد خدمت

1402/07/24

علوم آزمایشگاهی _  بهداشت عمومی

1402/07/25

اتاق عمل _ هوشبری _  پرستاری

بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه، شروع به تحصیل پذیرفته شدگان کنکور سراسری ورودی مهر ماه سال 1402از روز شنبه مورخ 1402/07/22خواهد بود. دانشجویان ورودی جدید نیاز به انتخاب واحد نداشته و برنامه درسی آنها به صورت ثابت از قبل ارائه شده است. تاریخ شروع به تحصیل پذیرفته شدگان ورودی بهمن ماه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

توجه۵: جهت ورود به وبسایت ثبت نام الکترونیک از کد ملی به عنوان نام کاربری و از شماره شناسنامه به عنوان رمز عبور استفاده نمایید. افرادی که فاقد شماره شناسنامه می باشند از کد ملی به عنوان شماره شناسنامه استفاده نمایند.

تذکرات مهم:

  • امانت اصل مدرک تحصیلی تحویل داده شده به دانشگاه (به هر منظوری) تا پایان تحصیلات امکان پذیر نمی باشد. توصیه می شود پذیرفته شدگان «کپی» و «کپی برابر اصل» آن را تهیه و نزد خود نگهدارند.
  • پذیرفته شدگان تنها پس از تحویل مدارک فیزیکی به دانشگاه و ثبت نام حضوری به عنوان دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی فسا شناخته خواهند شد.
  • مدارک تحصیلی برابر با اصل شده قابل قبول نبوده و می بایست اصل کلیه مدارک تحصیلی تحویل داده شود.

مدارک لازم جهت ثبت‌ نام الکترونیک

۱ – اسکن تمام صفحات شناسنامه (حجم هر فایل حداکثر۲۰۰ کیلوبایت)

۲ – عکس رنگی زمینه سفید ۴×۳ با ابعاد حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ و حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل (با حداکثر حجم ۳۲ کیلوبایت) در قالب JPG

- عکس به تاریخ سال جاری، بدون حاشیه، تمام رخ، کاملاً واضح و بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
- اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و مدارک مشابه) قابل قبول نیست.

۳ – اسکن پشت و روی کارت ملی هوشمند (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)

-          پذیرفته شدگانی که فاقد کارت ملی هوشمند می باشند، تصویر کارت ملی قدیمی به همراه رسید سفارش کارت ملی هوشمند را بارگذاری نمایند.

۴ – مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه شامل یکی از مدارک زیر (ویژه آقایان):

-          تصویر کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، ایثارگران و موارد خاص)

-          تصویر برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و غیره) در مدت اعتبار آن

-     ارائه برگ معافیت تحصیلی نظام وظیفه

دانش آموزان سال آخر دوره نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) به شرط اتمام تحصیل حداکثر تا ۲۰ سالگی می بایست جهت دریافت معافیت تحصیلی به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی به نشانیsakha.epolice.ir مراجعه و پس از دریافت معافیت تحصیلی بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.

تذکر مهم ۱: مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و درصورت  قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه مجاز به ثبت نام از آنان نیست.

تذکر مهم ۲: ترخیص سربازان حین خدمت صرفا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنان جهت تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست. جهت انجام امور ترخیص از خدمت به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی به نشانی sakha.epolice.ir مراجعه و پس از انجام امور مربوطه  و اخذ برگه معافیت تحصیلی جهت ثبت نام الکترونیکی اقدام نمایید. بدیهی است این دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه برعهده نخواهد داشت.

تذکر مهم ۳: دانشجویان انصرافی در صورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد، مشروط بر اینکه قبلا (از تاریخ 1390/۸/22به بعد) از امتیاز یک بار انصراف استفاده نکرده باشند، مجاز به ثبت نام هستند.

تذکر مهم ۴: پذیرفته شدگانی که ورودی نیمسال دوم (بهمن ماه) سال تحصیلی ۱۴۰3-۱۴۰2 می باشند جهت ثبت نام نیازی به ارائه معافیت تحصیلی دانشگاهی ندارند و معافیت تحصیلی دوره دانش آموزی یا دفترچه اعزام به خدمت بدون غیبت را بارگذاری نمایند.این قبیل پذیرفته شدگان می بایست ابتدای بهمن ماه سال جاری با مراجعه به  سامانه sakha.epolice.ir معافیت تحصیلی دانشجویی دریافت نمایند.

۵- مدرک تحصیلی: پذیرفته شدگان بر اساس نظام آموزشی خود (نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ - سالی واحدی یا ترمی واحدی) مدارک زیر را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند:

نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶):

  • اسکن مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه (پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید) با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک با مهر وامضای مدیر دبیرستان
  • اسکن کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم) با مهر و امضای دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش

نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی:

  • اسکن مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی،بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی با مهر وامضای مدیر مرکز پیش دانشگاهی
  • اسکن مدرک و یا گواهی دیپلم  متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک
  • اسکن کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی در هر یک از سال های ۱۳۸۴ به بعد با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش
  • اسکن کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی از سال ۱۳۹۱ با امضا ومهر دبیرستان یا آموزش و پرورش

تذکر مهم 1: فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد لازم است علاو بر مدارک قید شده در بند ۵ اسکن تصویر مدرک دانشگاهی خود را نیز بارگذاری نمایند. همچنین فارغ التحصیلان مقطع کاردانی و کارشناسی گروه آموزش پزشکی که شامل طرح نیروی انسانی می باشند و در در کنکور سراسری سال ۱۴۰2 در رشته های مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرفته شده اند می بایست گواهی پایان طرح نیروی انسانی را ارائه نمایند. پذیرفته شدگان مقطع دکتری عمومی پزشکی نیازی به ارائه گواهی پایان طرح نیروی انسانی ندارند.

تذکر مهم 2: افرادی که با استفاده از سهمیه بهیاری پذیرفته شده اند می بایست مدارک زیر را نیز اسکن و بارگذاری نمایند:

-          معرفی نامه مبنی بر داشتن سه سال خدمت اعم از دولتی یا غیر دولتی به عنوان بهیار در استان محل خدمت پس از اخذ مدرک دیپلم بهیاری به تایید دفتر پرستاری محل خدمت

-          ارائه مدرک کامل دیپلم متوسطه بهیاری نظام قدیم (۴ ساله) و یا نظام جدید ۳-۳-۶ (۳ ساله) و یا دیپلم بهیاری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی به اضافه مدرک پیش دانشگاهی مورد تائید وزارت آموزش و پرورش حداکثر تا تاریخ 1402/۰۶/31

۶- فرم های تعهد شماره ۱، شماره 2 و شماره 4  (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)

فرم شماره ۱: فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور (تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است)

فرم شماره 2: پذیرفته شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های مناطق ۲  و ۳  می بایست فرم شماره 2 را تکمیل و بارگذاری نمایند.

فرم شماره ۴: پذیرفته شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های  منطقه ۱ و رزمندگان و ایثارگران می بایست فرم شماره ۴ را تکمیل و بارگذاری نمایند.

      تذکر: پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) نیازی به تکمیل فرم های شماره 2 و 4 ندارند.

 ۷- فرم اظهاریه تأیید صحت سلامت  (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)

ابتدا این فرم را پرینت و پس از تکمیل، فرم را اسکن نموده و بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایید. تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است.

 ۸- اسکن رسید سوابق فارغ التحصیلی و تائیدیه تحصیلی (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)

پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه  https://emt.medu.ir و مشخص نمودن نظام آموزشی، با انتخاب گزینه «سوابق فارغ التحصیلی» ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه، به دانشگاه علوم پزشکی فسا را درخواست نمایند. پس از کامل شدن فرایند درخواست کد پیگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت و این کد را در سامانه ثبت نام الکترونیکی ثبت نمایید همچنین رسید دریافتی از سامانه را بارگذاری نمایید.

هنگام ثبت درخواست سوابق و تاییدیه تحصیلی به موارد زیر توجه فرمایید:

استان استعلام گیرنده: فارس

نوع استعلام گیرنده: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

استعلام گیرنده: دانشگاه علوم پزشکی فسا

۹ - کارنامه کنکور سراسری (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت) 

10 – تعهدنامه پوشش حرفه ای (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت) پس از مطالعه الزامات رفتار و پوشش حرفه ای

 نکات مهم:

نکته ۱ : کلیه پذیرفته شدگان می بایست مدارک مشروحه فوق را در تاریخ های ذکر شده از طریق سامانه ثبت نام الکترونیک اسکن، بارگذاری و ارسال نمایند. پس از ارسال درخواست ثبت نام به صورت الکترونیک، مدارک ارسالی توسط کارشناسان ثبت نام کنترل و در صورت تایید، شماره دانشجویی اختصاص می یابد و مراتب تایید ثبت نام دانشجو از طریق سامانه آموزشی سما(هم آوا ) به دانشکده مربوطه اعلام خواهد شد. دقت فرمایید پس از اسکن مدارک لازم بر روی سامانه در قسمت آخر دکمه اتمام فرایند را کلیک نمایید. در غیر اینصورت درخواست ثبت نام شما توسط کارشناسان قابل مشاهده نمی باشد.

پس از ارسال درخواست ثبت نام پیوسته سامانه ثبت نام را کنترل و چنانچه پیامی از طرف کارشناسان ثبت نام دریافت نموده اید آن را مطالعه و در صورت نقص مدارک آن را رفع نمایید.

 نکته 2: اصل کلیه مدارک بارگذاری شده می بایست در روزهای تعیین شده در جدول، به اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه تحویل گردد.

نکته ۳ : پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) رشته های مقطع دکتری عمومی (پزشکی) می بایست مبلغ ۱0۰ میلیون ریال (معادل ده میلیون تومان) بصورت علی الحساب به عنوان شهریه نیمسال اول به شماره شبای IR140100004001081003020287 با شناسه واریز 341081058124011006210000000600 نزد بانک مرکزی به نام درآمد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی فسا واریز وتصویر فیش واریزی را در سامانه بارگذاری نمایند. دانشجویان شهریه پرداز چنانچه پس از انجام ثبت نام از تحصیل انصراف دهند یا به دانشگاه دیگری منتقل شوند می بایست شهریه ثابت کل نیمسال های تحصیلی را بپردازند. 

 نکته ۴ : کلیه پذیرفته شدگان برای هر دو نوبت مهرماه و بهمن ماه ۱۴۰2 در همه رشته های تحصیلی باید در زمان اعلام شده فوق ثبت نام نمایند. عدم انجام ثبت نام الکترونیک و عدم تحویل مدارک در بازه زمانی تعیین شده به منزله انصراف بوده و بلافاصله پس از تاریخ‌‌های اعلام شده اسامی ‌افرادی که ثبت نام نکرده اند به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد. 

نکته ۵ :  جهت انجام امور خود صرفا در زمان های اعلام شده اقدام فرمایید. سامانه ثبت نام در پایان مهلت اعلام شده بسته خواهد شد.

نکته ۶ : هنگام ثبت نام الکترونیک عجله نکنید و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه ثبت نام و آماده کردن مدارک نسبت به ثبت نام الکترونیک در تاریخ های اعلام شده اقدام نمایید.

نکته ۷ : مدارک را با استفاده از اسکنر و در اندازه واقعی و با کیفیت مناسب اسکن و هر مدرک را در جای خود بارگذاری نمایید. به هیچ عنوان جهت اسکن مدارک از تلفن همراه استفاده ننمایید و از مدارک عکس گرفته نشود. مدارکی که به ترتیب ذکر شده تهیه نگردیده باشد، حتی در صورت بارگذاری پذیرفته نخواهد گردید و ثبت نام شما ناقص خواهد ماند.

نکته ۸ : کارت دانشجویی در صورت تایید نهایی ثبت نام و انتخاب واحد، صادر و از طریق اداره آموزش در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

نکته ۹ : «دانشجویان مرد» که مشمول نظام وظیفه می باشند می بایست در حین انجام ثبت نام و قبل از شروع به تحصیل نسبت به اخذ «معافیت تحصیلی» اقدام نموده و برگه معافیت تحصیلی را بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند. پذیرفته شدگانی که به هر دلیل موفق به دریافت معافیت تحصیلی نشوند مجاز به تحصیل نمی باشند.

نکته 10: «کارنامه سبز» صرفا جهت اطلاع داوطلبین آزمون سراسری صادر شده است و هیچ گونه حقی برای داوطلب برای پذیرش در رشته محل هایی که واجد حداقل نمره قبولی ایجاد نمی نماید و هیچ الزامی برای دانشگاه محل پذیرش اولیه (دانشگاه مبدا) و یا دانشگاه مورد تقاضا (دانشگاه مقصد) مبنی بر موافقت با انتقال یا تغییر رشته ایجاد نمی نماید. بر اساس آیین نامه های آموزشی هرگونه درخواست تغییر رشته و انتقال در صورت کسب موافقت دانشگاه مبداء و مقصد پس از گذراندن حداقل  دو نیمسال از شروع تحصیل امکان پذیر است.

نکته ۱1: پذیرفته شدگان رشته پزشکی متعهد خدمت (قانون برقراری عدالت آموزشی) می بایست فرم تعهد پیوست را تکمیل و در سامانه بارگذاری نمایند. تاریخ مراجعه به اداره امور حقوقی جهت تودیع سند (فرم 12 سند تعهد محضری) متعاقبا اعلام خواهد شد.

نکته 12: با توجه به تعداد زیاد پذیرفته شدگان لطفا ابتدا متن اطلاعیه را به دقت مطالعه و سپس در صورت عدم دریافت پاسخ به سوال خود با کارشناسان تماس بگیرید.  در روزهای ثبت نام می توانید در صورت لزوم از ساعت ۸  لغایت 15 با کارشناسان ثبت نام در ارتباط باشید. (بجز روزهای پنج شنبه، جمعه و تعطیلات رسمی)

شماره تماس (07153102475-07153102477)

ضمنا سایر اطلاع رسانی ضروری در وب سایت اداره کل آموزش به نشانی ea.fums.ac.ir  درج خواهد گردید.

فرم های مورد نیاز را از بخش پیوست دریافت نمایید.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 9782
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: