• 1403/07/24 - 19:00
  • - تعداد بازدید : 8581
  • - تعداد بازدیدکننده: 5420
  • زمان مطالعه : 15 دقیقه
اطلاعیه ثبت نام

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 1403 دانشگاه علوم پزشکی فسا

با عرض تبریک به مناسبت پذیرش شما در دانشگاه علوم پزشکی فسا، به اطلاع می رساند فرایند ثبت نام به صورت دو مرحله ای بوده که مرحله اول آن غیر حضوری (آنلاین) و مرحله دوم حضوری می باشد. هر دو مرحله ثبت نام می بایست به ترتیب طی گردد و قبل از انجام مرحله اول ثبت نام (مرحله آنلاین) از مراجعه حضوری و تماس تلفنی خودداری نمائید.

زمان بندی مرحله اول ثبت نام:

مرحله اول ثبت نام (مرحله آنلاین) از روز چهارشنبه مورخ 25 مهر 1403 ساعت 8:30 صبح شروع و تا روز شنبه 28 مهر 1403 ساعت 12 ادامه خواهد داشت. کلیه پذیرفته شدگان هر دو نوبت مهر و بهمن 1403در همه رشته های تحصیلی باید در این بازه زمانی به سامانه مدیریت امور آموزشی به نشانیsama.fums.ac.ir  مراجعه نموده و مرحله غیرحضوری (آنلاین) ثبت نام خود را انجام دهند. سامانه ثبت نام در پایان مهلت اعلام شده بسته خواهد شد و عدم انجام ثبت نام آنلاین به منزله انصراف از تحصیل می باشد.

ورود به سامانه:

جهت ورود به وبسایت ثبت نام آنلاین از کد ملی به عنوان نام کاربری و از شماره شناسنامه به عنوان رمز عبور استفاده نمایید. افرادی که فاقد شماره شناسنامه می باشند از کد ملی به عنوان شماره شناسنامه استفاده نمایند.

مسئولیت صحت کلیه اطلاعات ارسال شده از طریق ثبت نام آنلاین به عهده شخص دانشجو است. در صورت ارسال اطلاعات و مدارک و مستندات غیر واقعی، ثبت نام شما در هر مرحله از تحصیل کأن لم یکن گردیده و دانشگاه علوم پزشکی فسا مسئولیتی در این موارد ندارد.

مدارک ثبت‌ نام آنلاین:

مدارک زیر را با استفاده از اسکنر، در اندازه واقعی و با کیفیت مناسب به صورتی که حجم هر فایل حداکثر 200 کیلوبایت باشد (به جز عکس ۴×۳)، اسکن نموده و هر مدرک را در جای خود بارگذاری و ارسال نمایید. به هیچ عنوان جهت اسکن مدارک از تلفن همراه استفاده ننمایید و از مدارک عکس گرفته نشود. پس از ارسال، مدارک شما توسط کارشناسان ثبت نام کنترل و در صورت تأیید، شماره دانشجویی اختصاص می یابد و مراتب تأیید ثبت نام دانشجو از طریق سامانه به دانشکده مربوطه اعلام خواهد شد. دقت فرمایید پس از بارگذاری مدارک بر روی سامانه، در قسمت آخر دکمه اتمام فرایند را کلیک نمایید. در غیر اینصورت درخواست ثبت نام شما توسط کارشناسان قابل مشاهده نمی باشد. مدارکی که با مشخصات ذکر شده تهیه نگردیده باشد، حتی در صورت بارگذاری پذیرفته نخواهد گردید و ثبت نام شما ناقص خواهد ماند. پس از انجام ثبت نام آنلاین، پیوسته سامانه ثبت نام را کنترل و چنانچه پیامی از طرف کارشناسان ثبت نام دریافت نمودید، آن را مطالعه و در صورت نقص مدارک آن را رفع نمایید.

هنگام ثبت نام آنلاین عجله نکنید و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه ثبت نام و آماده کردن مدارک، نسبت به ثبت نام آنلاین در تاریخ های اعلام شده اقدام نمایید.

 

1- شناسنامه

  • تصویر تمام صفحات را به صورت یکجا (با فرمت PDF) و یا هر صفحه شناسنامه به صورت یک فایل مجزا تهیه و بارگذاری گردد.

2- عکس

  • عکس ۴×۳ رنگی با زمینه سفید و به تاریخ سال جاری، بدون حاشیه، تمام رخ، کاملاً واضح و بدون اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه باشد.
  • ابعاد حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ و حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل (با حداکثر حجم ۳۲ کیلوبایت) با فرمت JPG
  • اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و مدارک مشابه) قابل قبول نیست.
  • در مرحله ثبت نام حضوری تعداد 6 قطعه از عکس با مشخصات فوق را پشت نویسی نموده و به دانشگاه تحویل نمایید.

3- کارت ملی هوشمند

  • تصویر پشت و روی کارت ملی هوشمند
  • پذیرفته شدگانی که فاقد کارت ملی هوشمند می باشند، تصویر کارت ملی قدیمی به همراه رسید سفارش کارت ملی هوشمند را بارگذاری نمایند.

4- نظام وظیفه

آقایان می بایست تصویر یکی از مدارک زیر که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه ایشان می باشد را بارگذاری نمایند:

  • تصویر کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، ایثارگران و موارد خاص)
  • تصویر برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و غیره) در مدت اعتبار آن
  • ارائه برگ معافیت تحصیلی نظام وظیفه
  • دانش آموزان سال آخر دوره نظام آموزشی جدید (3-3-6) به شرط اتمام تحصیل حداکثر تا ۲۰ سالگی می بایست جهت دریافت معافیت تحصیلی به درگاه خدمات آنلاین انتظامی به نشانیsakha.epolice.ir  مراجعه و پس از دریافت معافیت تحصیلی بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.
  • تذکر ۱: مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و درصورت  قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه مجاز به ثبت نام از آنان نیست.
  • تذکر ۲: ترخیص سربازان حین خدمت صرفاً جهت تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنان جهت تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست. جهت انجام امور ترخیص از خدمت به درگاه خدمات آنلاین انتظامی به نشانی sakha.epolice.ir  مراجعه و پس از انجام امور مربوطه و اخذ برگه معافیت تحصیلی جهت ثبت نام آنلاین اقدام نمایید. بدیهی است این دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه برعهده نخواهد داشت.
  • تذکر ۳: دانشجویان انصرافی در صورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد، مشروط بر اینکه قبلاً از امتیاز یک بار انصراف استفاده نکرده باشند، مجاز به ثبت نام هستند.
  • تذکر ۴: پذیرفته شدگانی که ورودی نیمسال دوم (بهمن) سال تحصیلی 1404-1403 می باشند جهت ثبت نام نیازی به ارائه معافیت تحصیلی دانشگاهی ندارند و معافیت تحصیلی دوره دانش آموزی یا دفترچه اعزام به خدمت بدون غیبت را بارگذاری نمایند. این قبیل پذیرفته شدگان می بایست ابتدای بهمن سال جاری با مراجعه به  سامانه sakha.epolice.ir معافیت تحصیلی دانشجویی دریافت نمایند.
  • تذکر 5: دانشجویانی که مشمول نظام وظیفه می باشند می بایست در حین انجام ثبت نام و قبل از شروع به تحصیل، نسبت به اخذ «معافیت تحصیلی» اقدام نموده و برگه معافیت تحصیلی را بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند. پذیرفته شدگانی که به هر دلیل موفق به دریافت معافیت تحصیلی نشوند مجاز به تحصیل نمی باشند.

5- مدرک تحصیلی

پذیرفته شدگان بر اساس نظام آموزشی خود (نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و سالی واحدی یا ترمی واحدی) مدارک زیر را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند:

نظام آموزشی جدید (3-3-6)

  • مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه (پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید) با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک با مهر و امضای مدیر دبیرستان
  • کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم) با مهر و امضای دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش

نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی:

  • مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی با مهر و امضای مدیر مرکز پیش دانشگاهی
  • مدرک و یا گواهی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/ سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک
  • کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/ سالی واحدی در هر یک از سال های ۱۳۸۴ به بعد با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش
  • کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی از سال ۱۳۹۱ با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش
  • تذکر 1: فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد لازم است علاوه بر مدارک قید شده در بند ۵ اسکن تصویر مدرک دانشگاهی خود را نیز بارگذاری نمایند. همچنین فارغ التحصیلان مقطع کاردانی و کارشناسی گروه آموزش پزشکی که شامل طرح نیروی انسانی می باشند و در کنکور سراسری سال 1403 در رشته های مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرفته شده اند، می بایست گواهی پایان طرح نیروی انسانی را ارائه نمایند. پذیرفته شدگان مقطع دکترای عمومی پزشکی نیازی به ارائه گواهی پایان طرح نیروی انسانی ندارند.
  • تذکر 2: افرادی که با استفاده از سهمیه بهیاری در رشته های پرستاری، اتاق عمل، فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی و هوشبری پذیرفته شده اند می بایست مدارک زیر را نیز اسکن و بارگذاری نمایند:
  • معرفی نامه مبنی بر داشتن سه سال خدمت اعم از دولتی یا غیر دولتی به عنوان بهیار در استان محل خدمت پس از اخذ مدرک دیپلم بهیاری به تأیید دفتر پرستاری محل خدمت
  • ارائه مدرک کامل دیپلم متوسطه بهیاری نظام قدیم (۴ ساله) و یا نظام جدید (3-3-6) (۳ ساله) و یا دیپلم بهیاری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی به اضافه مدرک پیش دانشگاهی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش حداکثر تا تاریخ 1403/۰۶/31

6- سوابق فارغ التحصیلی و تأییدیه تحصیلی

  • با مراجعه به سامانه https://emt.medu.ir و مشخص نمودن نظام آموزشی، با انتخاب گزینه «سوابق فارغ التحصیلی» ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه به دانشگاه علوم پزشکی فسا را درخواست نمایید. پس از کامل شدن فرایند درخواست، کد پیگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این کد را در سامانه ثبت نام آنلاین ثبت و تصویر رسید دریافتی از سامانه (با حداکثر حجم 200 کیلوبایت) را بارگذاری نمایید.
  • هنگام ثبت درخواست سوابق و تأییدیه تحصیلی به موارد زیر توجه فرمایید:

- استان استعلام گیرنده: فارس

- نوع استعلام گیرنده: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

- استعلام گیرنده: دانشگاه علوم پزشکی فسا

7- کارنامه کنکور سراسری

  • تصویر کارنامه دریافتی از سازمان سنجش

8- تعهد فارغ التحصیلی

  • کلیه پذیرفته شدگان می بایست فرم شماره 1 را چاپ، تکمیل و امضا نموده و تصویر آن را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.

9- تعهد سهمیه های مناطق و ایثارگران

  • پذیرفته شدگان سهمیه های منطقه ۱ و رزمندگان و ایثارگران می بایست فرم شماره 2 را چاپ، تکمیل و امضا نموده و در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.
  • پذیرفته شدگان سهمیه های مناطق ۲ و ۳ می بایست فرم شماره 4 را چاپ، تکمیل و امضا نموده و تصویر آن را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.

تذکر: پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) نیازی به تکمیل فرم های شماره 2 و 4 ندارند.

10- مشخصات فردی و آموزشی

  • فرم شماره 3 را چاپ و تمام قسمت ها را تکمیل و امضا نموده و تصویر آن را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایید. تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است.

11- اظهاریه سلامت

  • فرم شماره 5 را چاپ، تکمیل و امضا نموده و تصویر آن را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایید. تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است.

12- تعهد رفتار حرفه ای

  • پس از مطالعه الزامات رفتار حرفه ای، فرم شماره 6 را چاپ، تکمیل و امضا نموده و تصویر آن را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایید.

13- شهریه علی الحساب

  • پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) می بایست مبلغ 200 میلیون ریال (معادل 20 میلیون تومان) بصورت علی الحساب به عنوان شهریه نیمسال اول به شماره شبای IR140100004001081003020287 با شناسه واریز 341081058124011006210000000600 نزد بانک مرکزی به نام درآمد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی فسا واریز و تصویر رسید واریزی را در سامانه بارگذاری نمایند. دانشجویان شهریه پرداز چنانچه پس از انجام ثبت نام از تحصیل انصراف دهند یا به دانشگاه دیگری منتقل شوند، می بایست شهریه کل نیمسال های تحصیلی را بپردازند.

14-تعهد شهریه

  • پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) می بایست فرم شماره 11 را در دفتر اسناد رسمی ثبت و تصویر تعهدنامه ثبت شده را در سامانه ثبت نام بارگذاری نموده و در مرحله ثبت نام حضوری تحویل نمایند. (ثبت نام قطعی شهریه پردازان منوط به تودیع این سند می باشد.)

15-تعهد سهمیه برقراری عدالت آموزشی

  • افرادی که با استفاده از سهمیه برقراری عدالت آموزشی پذیرفته شده اند می بایست فرم شماره 12 را با هماهنگی اداره امور حقوقی دانشگاه در دفتر اسناد رسمی ثبت و تعهدنامه ثبت شده را پس از بارگذاری در سامانه ثبت نام، در مرحله ثبت نام حضوری تحویل نمایند. (ثبت نام قطعی منوط به تودیع این سند می باشد.)

16- تعهد سهمیه بلایای طبیعی

  • افرادی که با استفاده از سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی، سیل و زلزله پذیرفته شده اند می بایست فرم شماره 14 را با هماهنگی اداره امور حقوقی دانشگاه در دفتر اسناد رسمی ثبت نموده و تعهدنامه ثبت شده را پس از بارگذاری در سامانه ثبت نام، در مرحله ثبت نام حضوری تحویل نمایند. همچنین این افراد می بایست فرم شماره 18 را تکمیل و پس از اخذ امضای فرماندار محل رخداد حادثه، تصویر گواهی تأیید شده را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند. (ثبت نام قطعی این پذیرفته شدگان منوط به تودیع این اسناد می باشد.)

 

زمان بندی مرحله دوم ثبت نام:

سپس از اتمام ثبت نام آنلاین، جهت تشکیل پرونده، با به همراه داشتن اصل مدارک در روزهای زیر از ساعت 8 تا 11 و 13 تا 14:30 به محل ثبت نام (سالن استاد نحوی) مراجعه نموده و اصل کلیه مدارک بارگذاری شده را به اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه تحویل نمایید.

عدم تحویل مدارک در بازه زمانی تعیین شده به منزله انصراف از تحصیل بوده و بلافاصله پس از تاریخ‌‌ های اعلام شده اسامی ‌افرادی که ثبت نام نکرده اند به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد.

زمان بندی تحویل مدارک ثبت نام

زمان

رشته

یکشنبه    1403/07/29

پزشکی ورودی مهر

دوشنبه    1403/07/30

فوریت های پزشکی - پرستاری

سه شنبه   1403/08/01

علوم آزمایشگاهی - بهداشت عمومی

یکشنبه    1403/08/06

پزشکی ورودی بهمن

دوشنبه    1403/08/07

اتاق عمل - هوشبری

 

تذکرات مهم:

  • امانت اصل مدرک تحصیلی تحویل داده شده به دانشگاه (به هر منظوری) تا پایان تحصیلات امکان پذیر نمی باشد. توصیه می شود پذیرفته شدگان «کپی» و «کپی برابر اصل» آن را تهیه و نزد خود نگهدارند.
  • پذیرفته شدگان تنها پس از تحویل مدارک فیزیکی به دانشگاه و ثبت نام حضوری به عنوان دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی فسا شناخته خواهند شد.
  • مدارک تحصیلی برابر با اصل شده قابل قبول نبوده و می بایست اصل کلیه مدارک تحصیلی تحویل داده شود.

 

شروع کلاس ها:

پس از انجام مراحل ثبت نام و در صورت تأیید ثبت نام توسط کارشناسان، به امور آموزشی دانشکده محل تحصیل خود معرفی خواهید شد. بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه، شروع به تحصیل پذیرفته شدگان کنکور سراسری ورودی مهر سال 1403 از روز شنبه مورخ 1403/08/05 خواهد بود. دانشجویان جدید نیاز به انتخاب واحد نداشته و برنامه درسی آن ها از قبل تعیین شده است. تاریخ شروع به تحصیل و برنامه درسی پذیرفته شدگان ورودی بهمن متعاقباً در وبسایت مدیریت امور آموزشی دانشگاه به نشانی ea.fums.ac.ir  اطلاع رسانی خواهد شد.

 

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی:

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی روز شنبه 5 آبان 1403 برگزار می گردد. شرکت در این آزمون برای کلیه دانشجویان ورودی مهر 1403 الزامی می باشد و افراد غایب در این آزمون، امکان اخذ دروس زبان انگلیسی در نیمسال اول 1403 را نخواهند داشت.

آزمون تعیین سطح دانشجویان ورودی بهمن 1403 در تاریخی که متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد، برگزار می گردد.

منبع آزمون شامل کتاب زبان پیش دانشگاهی (یا زبان کلاس دوازدهم) و کتاب زبان پیش دانشگاهی انتشارات علوم پزشکی شیراز و سوالات در دو حیطه vocabulary و reading می باشد.

آزمون در دو نوبت جداگانه به شرح زیر برگزار می شود:

  • نوبت اول ساعت 8:30 رشته های پزشکی و بهداشت عمومی
  • نوبت دوم ساعت 12 رشته های پرستاری، فوریت های پزشکی و علوم آزمایشگاهی

دانشجویان می بایست 30 دقیقه قبل از آغاز آزمون ضمن همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در مرکز آزمون دانشگاه حضور یابند.

 

اسکان:

جهت استفاده از خوابگاه به سامانه رفاهی دانشجویان به نشانی jeton.fums.ac.ir مراجعه و به ترتیب مراحل زیر ثبت نام نمایید.

1- ورود به سامانه: نام کاربری و رمز عبور کد ملی هر دانشجو می باشد.

2- تکمیل اطلاعات: پس از ورود به سامانه، اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را با دقت تکمیل کنید. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، ... و اطلاعات تماس است.

3- انتخاب خوابگاه و پرداخت هزینه: در بخش مربوط به خوابگاه‌ها، مدارک مورد نیاز را دانلود و بارگذاری نمایید (با توجه به فایل راهنما مدارک مورد نیاز را تکمیل نمایید.) با توجه به شرایط و امکانات، خوابگاه مورد نظر خود را با توجه به جنسیت انتخاب نمایید. پس از ورود به درگاه پرداخت نسبت به واریز مبلغ به صورت علی الحساب اقدام فرمایید.

4-ثبت نهایی: پس از انتخاب خوابگاه، اطلاعات خود را بازبینی و سپس تأیید نهایی را انجام دهید.

 

پشتیبانی:

با توجه به تعداد زیاد پذیرفته شدگان لطفاً ابتدا متن اطلاعیه را به دقت مطالعه و سپس در صورت عدم دریافت پاسخ سوال خود با کارشناسان تماس بگیرید. در روزهای ثبت نام می توانید در صورت لزوم از ساعت ۸ لغایت 12 با کارشناسان ثبت نام در ارتباط باشید. (به جز روزهای پنج شنبه، جمعه و تعطیلات رسمی)

  • شماره تماس اداره پذیرش و ثبت نام: 07153102475 - 07153102476 - 07153102477
  • شماره تماس اداره امور حقوقی: 07153355886 - 07153102295
  • شماره تماس اداره خوابگاه ها: 09217600212

ضمناً سایر اطلاع رسانی های ضروری در وبسایت مدیریت امور آموزشی به نشانی ea.fums.ac.ir درج خواهد گردید؛ همچنین میتوانید اخبار و اطلاعیه های آموزشی را در شبکه های اجتماعی مدیریت امور آموزشی (@fums_edu) دنبال نمایید.

 

فرم های مورد نیاز را از بخش پیوست دریافت نمایید.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 12022
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: